U bent hier
De klachten over de luchthaven van Antwerpen

Er is sprake van een spectaculaire daling van het aantal klachten over de luchthaven van Antwerpen. Waar er in de 1ste helft van 2016 nog 2680 klachten werden genoteerd, viel dit aantal in de 2de helft van 2016 terug tot 463, amper 20% dus!
Vlaams volksvertegenwoordiger Annick De Ridder ziet hiervoor 2 belangrijke oorzaken. “Ten eerste kunnen klachten nog alleen via een online formulier op de website van de luchthaven van Antwerpen worden ingediend. Er wordt op die manier komaf gemaakt met de praktijk van sommigen om een identieke klachtenmail gewoon opnieuw en opnieuw (zo’n 400 keer) te blijven doorsturen”, zegt Annick De Ridder.
Een tweede oorzaak van de daling van het aantal klachten is volgens de volksvertegenwoordiger de verbeterde communicatie van de luchthaven met de buurtbewoners. “De luchthaven zet sedert verleden jaar enorm in op het verbeteren van het contact met de buurt. Zo lanceerde de luchthaven een buurtkrantje met allerlei nieuwtjes, is er een interne ombudsdienst opgestart die klachten van burgers beantwoordt en gaat de luchthaven ook in overleg met omliggende lokale besturen en gemeenten. Deze inspanningen werpen duidelijk hun vruchten af, en zorgen voor meer draagvlak in de buurt. Wat we uiteraard alleen maar kunnen toejuichen”, zo besluit de Vlaams volksvertegenwoordiger.
Bekijk het volledige interview op ATV: https://atv.be/nieuws/video-opvallend-minder-klachten-over-luchthaven-de...